USTAYA MEKTUPLAR – A.Kadir

gelin canlar

BURSA CEZAEVİNDE

1.
Seni daima
demirler arkasından görüyorum.
Saçların ateş içinde
gözlerinde delikanlılığın.
Duruşun hep o:
Gene dağ gibi.

Sen Bursa’da,
hapisanedesin.
Ben Kırşehir’de ikamette
Bin dokuz yüz kırk beş Türkiyesinde,
Bursa’yla Konya arası ne demek,
biliyorsun elbette.

Hapisanedesin sen.
Belki bu gece gene bel ağrıların tutmuştur senin,
belki gene böbreklerinden hastasın,
belki uykusuzluk ârız oldu gene.
Belki de
uzatıp ayaklarını sedirde,
Anti-Dühring’i okumaktasın.

Hapisanedesin sen.
Şeker Ali yukarda koğuşta bağlama çalıyor.
İşte her şey yerli yerinde
işte her şey tamam.
Yorgun gözlerin durdu tavanda
Kitabın düştü elinden.

Benim ustam,
benim ağabeyim,
beni doğuran.
Hapisanedesin sen
Hapisanede hâlâ,
yüreği, dili, hürriyeti toprağımın.

A.Kadir
1945,Kırşehir
-Sürgünde-

View original post

Leave a Reply

