Yar’ım

Fulla*

Ben bir filolog olarak, en çok dil öğretmenlerine saygı duyuyorum. Bende asla bulunmayacak sabır, metanet, iletişim becerisi onlarda çünkü.

Herhangi bir diyalog:

-‘Get’ almak ,’Use’ kullanmak değil miydi? ‘Get used to’ alışmak yazıyor?

-Ya öyle işte, o durumda böyle bu durumda şöyle oluyor.

-‘Get up’ niye kalkmak demek?

Nasıl anlatayım, ne bileyim ben? Bizim atalarımız dağda taşta gezerken hiçbir sebebi olmaksızın kahverengi gövdeli yeşil üstlü şeye ağaç demiş, gavurunki ‘Tree’ demiş ,’Der Baum’ demiş. Ben kim köpeğim sana bunu açıklayabileyim? Durup dururken neden insana yetersiz hissettiriyorsun oğlum açıklayamıyorum? O durumda öyle, bu durumda böyle otur ezberle.

Bir yabancıya Türkçe de öğretemem herhalde.

-İngilizce derken, ingiliz ırkının konuştuğu dili niteliyoruz değil mi?

-Evet,

-AlmanCA , İtalyanCa, RumCa gibi?

-Yani evet.

-Peki, Kanca, Amca mesela aynı ek değil di’mi?

– Aynı ek. Defol git kendin öğren. Evet kan ırkının dili kanca. Küfür ettireceksiniz. Hepsi aynı ek. Bilmiyorum ne bileyim ki?

Konuştuğun dili…

View original post 357 more words

Leave a Reply

