DOLDU – Arife Kalender

gelin canlar

ARİFE KALENDER DOLDU

Gelirken boştu ellerim
yüklü ağaçlar gibi ağır
eğildim

yalnız geldim
her şey ve herkes benimdi
bereketin adını söyleyen toprak
kendini temizleyen su
benimdi yel, yağmur, sağnak

dünya annemdi, emdikçe tat
emdikçe zehriyle büyülü hayattan damlayan
damaklarda et ve kan
içerden yedim, bende birikenden
dışarıda bekledi cennet ile cehennem
ölümü şımartıyordu ilahlar

ormanın alaca uğultusu içinde
kişneyen at, kıvrılan yılan, kaçan tilki
adını koydum, anlam buldum, sundum
nice rengi nice sayıyı nice soluğu nice
sözü gövdeme aldım
aldıklarıma yuva kurdum

değirmen taşının dönerken çıkardığı ses
eprimiş gövdelerin yılgını
mevsim temizliği yapıyorum çalı çırpı
kalsam n’olacak, gitsem yeniden çağırır mı aşk
kestim yılkıların yularını ey rüzgâr
tüm anlamların ağzını çözdüm de
bana kaldı anlamsızlar

Arife Kalender
-Akatalpa Ocak 2016-

View original post

Leave a Reply

